کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| اسماعیلی و ساروی طلا گرفتند، رستمی و گرمسیری به نقره بسنده کردند

17:31 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۴۷۹
کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| اسماعیلی و ساروی طلا گرفتند، رستمی و گرمسیری به نقره بسنده کردند
نمایندگان اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان در مسابقات ۵ وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شدند.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از ساعت ۹ صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ماه) در مسابقات ۵ وزن دوم آغاز شده است و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان رفتند که کشتی‌گیران اوزان ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان جواز حضور در دیدار فینال را کسب کردند که اسماعیلی‌ و ساوری طلا گرفتند، اما‌ رستمی و گرمسیری به مدال نقره بسنده کردند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جوی هوانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت، اما در این دیدار مقابل ژولامان شارشنبیکوف، قهرمان جهان از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار در مقابل بهرام اف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اسماعیلی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر یک رازاک بیشیکیف از قرقیزستان را شکست داد و طلایی شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل جی لنگ از چین به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر عادیلخان ساتایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. رستمی در این دیدار به مصاف شینگو هارادا از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سیجین یانگ از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۷ از سد بکزات اورونخول اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت، اما در دیدار پایانی با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب تایزو یوشیدا از ژاپن شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر بادامدورج بالتمونخ از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این مرحله مقابل جئونگ یئول ون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر یوسوف ماتسی اف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *